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Presents

Creative Consulting

Guardia di FinanzaProduction

250 Anni Guardia di Finanza

Strategy: in occasione dei 250 anni dalla nascita della Guardia di Finanza, l’agenzia, ha realizzato un filmato per celebrare questo importante traguardo. Il video della durata di 3 minuti rappresenta un viaggio attraverso il tempo dalla nascita del corpo nel 1774 fino ai giorni nostri. Il filmato utilizza effetti visivi di altissima qualità per ricreare ... Read more

Ministero del LavoroAdvertising, Production

Campagna Estensione Tutela Assicurativa

Strategy: L'agenzia ha curato la Campagna di comunicazione sull'estensione dell'assicurazione per la tutela assicurativa degli studenti e del personale scolastico. La campagna è stata realizzata attraverso la produzione di uno spot tv prodotto con la tecnica della motion graphic design. Inoltre per dare maggiore forza al messaggio è stato previsto uno spot radio da 30 ... Read more

Ministero Economia e FinanzeProduction

BTP Italia

Strategy: The Right Person ha ideato e prodotto per il Ministero dell'Economia e delle Finanze il nuovo spot del BTP Italia, titolo di stato pluriennale con rendimenti che aumentano al crescere dell'inflazione. Lo spot vuole evidenziare il concetto di protezione del potere di acquisto utile ad ogni cittadino. Dalla scrittura del soggetto alla fotografia, dalla ... Read more

Comune di RomaAdvertising

Roma sulla strada sicura

Strategy: la campagna multisoggetto è sorretta dal claim principale “non ci sono vie di mezzo”, ad indicare che mentre si guida l’unica strada da seguire è quella del rispetto delle regole. Le declinazioni della comunicazione si sviluppano su tre key message differenti, rivolgendosi agli errori più comuni che si possono fare in auto e in ... Read more

BTP FuturaProduction

BTP Futura – Video Production

Strategy: On behalf of the Ministry of Economy and Finance, The Right Person handled the national campaign to relaunch BTP Futura, a new government bond created to sustain Italy during the pandemic. The agency created the visual identity and various versions for media – starting from the development of the name and campaign logo – ... Read more

BTP FuturaProduction

BTP – Futura – Photo Production

Strategy: On behalf of the Ministry of Economy and Finance, The Right Person handled the national campaign to relaunch BTP Futura, a new government bond created to sustain Italy during the pandemic. The agency created the visual identity and various versions for media – starting from the development of the name and campaign logo – ... Read more

SACEProduction

Video auguri

Strategy: per SACE abbiamo realizzato un video per augurare buone feste a tutti i colleghi, clienti e collaboratori. Il filmato mostra la filosofia del lavoro del Gruppo SACE e come tutti i giorni supportano le imprese italiane. SACE con questo video ha voluto dimostrare come sono INSIEME alle imprese italiane, da sempre. Attività: riprese video, ... Read more

ConfetraProduction

Documentario 75 anni

Strategy: l'Agenzia ha curato la realizzazione del video per celebrare i 75 anni di Confetra. Il video ripercorre i principali avvenimenti che hanno caratterizzato il mondo della logistica in Italia. Attività: concept creativo, realizzazione storyboard, vfx design, musiche originali, sound design. Diffusione: social, web, evento celebrativo dei 75 anni.

RAMEvent, Production

Sea Future 2023

Strategy: RAM SpA participated in the fair Sea Future 2023 held in La Spezia from June 5th to 8th, 2023. The event organized by Fincantieri boasts more than 35,000 square meters of exhibition space bringing together more than 300 companies and institutions from all over the world. RAM SpA took part in the fair together ... Read more

SACE BTProduction

Sace is you – Matteo Carbone

Strategy: per Sace BT - abbiamo prodotto una collana di video interviste ai dipendenti. L'obiettivo delle video pillole è di valorizzare le persone e fare Employer Branding. Le interviste sono state realizzate con il green screen e poi successivamente post prodotte inserendo gli elementi grafici della campagna promossa da Sace BT. Diffusione: LinkedIn Attività: concept ... Read more

Ministero Economia e FinanzeIdentity

BTP Italia – Corporate Identity

Strategy: The Right Person ha curato per il Ministero dell’Economia e delle Finanze la campagna nazionale per il lancio del BTP Italia, il titolo di stato con rendimenti che aumentano al crescere dell’inflazione nazionale. L’agenzia ha realizzato l’identità visiva declinata per diversi media – a partire dallo sviluppo del naming e del logo di campagna ... Read more

ConfetraProduction, Event

Confetra – Video Production

Strategy: A large scale event. Confetra, the confederation which represents the sectors of logistics, transport and delivery in Italy, entrusted us with the production of the 2020 National Assembly. The event was streamed live and was filmed with a green screen in our Rome studios. The show was moderated by Marco Morino of the Sole24Ore ... Read more

SACEProduction

Caro Export 2022

Strategy: l'agenzia ha realizzato il filmato Caro Export per mostrare l'andamento delle esportazioni italiane durante il 2022. Il video racconta il trend positivo delle esportazioni influenzato dall'aumento dell'inflazione nel nostro paese. Il filmato utilizza la tecnica del girato, realizzato presso la sede di SACE, combinata con tabelle e numeri animati in motion graphic design. Attività: ... Read more

GuarnieriAdvertising

Clinica Guarnieri – Advertising

Strategy: To mark the opening of the brand new health center, we designed the publicity launch campaign “Vieni a farci una visita” (“Come and visit us”). An advertising line or claim chosen to encourage the public to come see the new health center and book an appointment at the same time. Task: Creative Concept, Photo Production,  multi-version ... Read more

Ars MedicaIdentity

Ars Medica – Corporate Identity

Strategy: We handled restyling of the corporate identity of the Ars Medica Clinic, specialized in diagnostics and therapy since 1964. We also created and produced an ad hoc website in line with the clinic’s image using a professional photoshoot. The photos were utilized both online and offline to manage the social network profile we created ... Read more

RAM SpaEvent

Fiera LET Expo

Strategy: Nell’ambito della fiera LetExpo 2023 a Verona, sulla promozione della logistica, dei trasporti e dei servizi sostenibili, RAM - Logistica, Infrastrutture e Trasporti Spa, la società in house del Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti, ha presentato all’interno del proprio stand.  L’Agenzia ha supportato RAM nella consulenza strategica delle giornate di presenza in Fiera, ... Read more

SACEProduction

CoDesign Project

Strategy: L'agenzia ha curato la realizzazione del video CoDesign Project per illustrare come il team di SACE supporta le aziende italiane attraverso il suo servizio evoluto di codesign. Come dichiarato da Forbes: “Il 70% delle aziende che offrono una customer experience di qualità si affida al feedback dei clienti, il 58% sta sperimentando progetti di ... Read more

GuarnieriProduction

Clinica Guarnieri – Photo Production

Strategy: An important and articulated project: to renew the image of the historic Guarnieri Clinic of Rome and to communicate the opening of the brand new health clinic. We proposed a wide array of creative solutions, which foresaw the use of real and exclusive images. We did the ad hoc photo shoot to offer a ... Read more

EbreedaDigital

Ebreeda – Digital Design

Strategy: Ebreeda is the new brand of batteries for hybrid and electric cards: a completely Roman company which has in its grasp the possibility of conquering the Italian, European and international markets through e-commerce. The naming contemplates exactly this need, transforming an Italian word (the adjective “ibrida” meaning hybrid) in a word that sounds English ... Read more

BTP FuturaIdentity

BTP Futura – Corporate Identity

Strategy:On behalf of the Ministry of Economy and Finance, The Right Person handled the national campaign to relaunch BTP Futura, a new government bond created to sustain Italy during the pandemic. The agency created the visual identity and various versions for media – starting from the development of the name and campaign logo – and ... Read more

EbreedaIdentity

Ebreeda – Corporate Identity

Strategy: Ebreeda is the new brand of batteries for hybrid and electric cards: a completely Roman company which has in its grasp the possibility of conquering the Italian, European and international markets through e-commerce. The naming contemplates exactly this need, transforming an Italian word (the adjective “ibrida” meaning hybrid) in a word that sounds English ... Read more

Ministero Economia e FinanzeProduction

Public Debt Management Conference

Strategy: per il Ministero dell'Economia e delle Finanze l'agenzia ha curato il servizio fotografico dell'evento Public Debt Management Conference che si è tenuta il 26 e 27 maggio 2022 presso l'hotel Parco dei Principi. The Right Person ha seguito l'evento realizzando lo shooting fotografico dei principali relatori e immagini della platea. Al termine del primo ... Read more

INFNProduction

Video lezioni

Strategy: per INFN Istituto di Fisica Nucleare ci siamo occupati della post produzione in lingua inglese di una collana di lezioni dedicata a temi come il trasferimento tecnologico, registrazione di un marchio e proprietà intellettuale. Nel concreto abbiamo selezionato una serie di speaker in lingua inglese in grado di illustrare con voce autorevole i concetti ... Read more

Ars MedicaProduction

Ars Medica – Photo Production

Strategy: The Ars Medica Clinic, specialized in diagnostics and therapy since 1964, is one of the most important medical structures in the capital. Keeping in line with the new brand image developed on the themes relevant to the clinic’s expertise, technology, comforts and services – we did a professional photoshoot, a crucial visual base for ... Read more

Ministero Economia e FinanzeEvent

Forum PA

Strategy: l'agenzia ha realizzato la progettazione grafica dello stand del Ministero dell'Economia e delle Finanze per il Forum PA. La fiera è il più importante luogo virtuale di approfondimento e confronto tra le community di innovatori impegnate nei processi di trasformazione organizzativa e tecnologica della PA italiana. Attività: progettazione stand e roll up. Diffusione: fiere ... Read more

BTP FuturaAdvertising

BTP – Futura – Advertising

Strategy: On behalf of the Ministry of Economy and Finance, The Right Person handled the national campaign to relaunch BTP Futura, a new government bond created to sustain Italy during the pandemic. The agency created the visual identity and various versions for media – starting from the development of the name and campaign logo – ... Read more

AgiaDigital

Social Media Management

Strategy: AGIA - Autorità Garante per l’Infanzia e l’Adolescenza – tutela i diritti dei più giovani. Per dare visibilità e forza sui social all’azione svolta dall’Autorità, è stata sviluppata una strategia multichannel. Il SMM ha indicato Facebook come piattaforma principale per informare sulle iniziative e lanciare contenuti utili a sensibilizzare l’utenza sui temi dei diritti ... Read more

GuarnieriIdentity

Clinica Guarnieri – Corporate Identity

Strategy: For the Guarnieri Clinic we handled the entire project of brand identity restyling with the design of publicity materials, as well as for the opening of the new health center. The Agency also handled the website makeover optimized for search engine optimization and designed for various devices. In support of the production and design ... Read more

BTP FuturaDigital

BTP Futura – Digital Design

Strategy: On behalf of the Ministry of Economy and Finance, The Right Person handled the national campaign to relaunch BTP Futura, a new government bond created to sustain Italy during the pandemic. The agency created the visual identity and various versions for media – starting from the development of the name and campaign logo – ... Read more

GuarnieriDigital

Clinica Guarnieri – Digital Design

Strategy: For the historic Guarnieri Clinic of Rome we handled the restyling of the brand identity and institutional communications. On the responsive website we highlighted online booking and special offers available at the new health clinic and the various departments that make up the clinic. The portal is optimized for Search Engine Optimization and designed ... Read more

MaddMathsDigital

MaddMaths – Digital Design

Strategy: Maddmaths! is an interesting project created thanks to the SIMAI (Italian Society of Applied and Industrial Mathematics) in partnership with AIRO (Italian Association of Logic and its Applications). The relative site wants to be a sort of showcase for Italian mathematics and a meeting point available to all (students, teachers, enthusiasts and the curious) ... Read more

Ars MedicaDigital

Ars Medica – Digital Design

Strategy: The Ars Medica Clinic is one of the most important medical structures in the capital.  We handled the restyling of their Corporate Identity and created a multilingual responsive website in line with the new image developed. On its homepage we gave prominence to the structure’s main departments and areas of specialization, reserving ad hoc ... Read more

The Right PersonProduction

Showreel Video

Strategy: showreel dei più recenti video realizzati da The Right Person. Attività: video production.